دریافت رپورتاژ در سایت

چهار راهکار طلایی برای دریافت رپورتاژ در سایت

رپورتاژ آگهی در سایت یکی از رایج ترین و ساده ترین راه ها برای کسب در آمد از سایت است. حتی اگر وبلاگ خیلی کوچکی هم دارید، احتمالا می توانید افرادی را پیدا کنید از تبلیغات در سایت شما راضی باشند. قرار دادن رپورتاژ در سایت آسان است. اما پیدا کردن افرادی که خواهان تبلیغ برای دریافت رپورتاژ در سایت هستند، چالش اصلی شما است. در این مقاله در مورد اینکه چگونه می توانید افرادی را برای دریافت رپورتاژ در سایت خود پیدا کنید، توضیح خواهیم داد.

رپورتاژ چیست؟

تعریف های زیادی برای رپورتاژ داریم؛ اما اگر بخواهیم به طور کلی توضیح دهیم باید گفت که رپورتاژ در واقع مقاله ای است که یک شرکت برای قرار دادن آن در سایت شما مبلغی پرداخت می کند. مقاله ای که در سایت شما به عنوان رپورتاژ قرار می گیرد می تواند حالت های مختلفی داشته باشد. برای مثال مقاله می تواند بررسی یک محصول، راهنمای خرید یا نوشته ای در مورد خود شرکت باشد. در هر صورت رپورتاژ به نحوه ای خواهد بود که فرد در انتها با شرکت تبلیغ کننده آشنا خواهد شد.

چگونه برای دریافت رپورتاژ اقدام کنیم؟

دریافت رپورتاژ در سایت

برای دریافت رپورتاژ در سایت روش های بسیار مختلفی داریم. در ادامه برخی از نکاتی را که در دریافت رپورتاژ می تواند به شما کمک کند نام خواهیم برد:

  • یک صفحه برای دریافت تبلیغات در سایت خود راه اندازی کنید.

اولین کار و ساده ترین راه برای دریافت رپورتاژ راه اندازی صفحه ای در وب سایت خود است که در آن نشان دهید که از دریافت رپورتاژ ها و قرار دادن آن ها در سایت استقبال می کنید. بهترین و عالی ترین راه برای اطلاع دادن به افرادی که به دنبال تبلیغات هستند، همین روش است. با انجام این کار احتمال دریافت رپورتاژ در سایت تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این موارد می توانید یک صفحه مخصوص برای کسانی که به دنبال یافتن موقعیت شما هستند ایجاد کنید؛ چرا که برخی از شرکت ها می خواهند که قبل از همکاری با شما از موقعیت شما در دنیای واقعی مطلع شوند. صفحه ای که در آن در مورد موقعیت کسب و کار و سایت خود می نویسید می تواند شامل مشخصات زیر باشد:

  • نام
  • اطلاعات تماس
  • نام و آدرس وب سایت
  • شبکه های اجتماعی ای که سایت در آن ها صفحه رسمی دارد به همراه تعداد دنبال کننده های شما
  • میزان بازدید ماهانه از سایت شما ( برای این کار می توانید از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید)
  • نوشتن در مورد مخاطبان سایت شما
  • اطلاعاتی در مورد تیم کاری و علایق و اهداف تیم

داشتن یک صفحه در مورد مشخصات سایت، شانس شما را برای دریافت رپورتاژ در سایت افزایش می دهد؛ چرا که نشان می دهد شما یک کسب و کار موفق دارید و به دنبال حامیان مالی می گردید. در واقع صفحه مشخصات سایت را می توانید رزومه ای برای سایت خود بدانید.

صفحه دریافت تبلیغات

  • محتوای با کیفیت تولید کنید.

محتوای با کیفیت را می توان قلب وب سایت دانست. هر چه محتوای با کیفیت تری داشته باشید، طبیعتا مخاطبان بیشتری را نیز به سایت خود جذب خواهید کرد و هر چه مخاطب بیشتری داشته باشید، طبیعتا شانس شما برای دریافت رپورتاژ در سایت افزایش خواهد یافت.

به صورت کلی محتوایی که در سایت خود قرار می دهید باید برای مخاطبان شما ارزش مطالعه یا نگاه کردن را داشتن باشد. مقالات شما می توانند لینک های داخلی و خارجی زیادی داشته باشند که به رشد سایت شما کمک خواهد کرد.

البته برای جذب حامیان مالی ابتدا لازم است جایگاه خود را به عنوان یک سایت معتبر در حوزه ای که در آن مشغول به کار هستید، تثبیت کنید. بعد از این که اعتبار سایت شما بالا رفت، می توانید رپورتاژ های مختلفی را دریافت و در سایت خود قرار دهید. به طور کلی باید گفت که فرآیند دریافت رپورتاژ در سایت یک فرآیند آهسته است و اجرای آن کمی زمان می برد.

  • برند هایی را که قصد همکاری با آن ها دارید، پیدا کنید.

برای این که بهتر اهداف خود را مشخص کنید، بهتر است یک لیست از برند هایی را که دوست دارید با آن ها همکاری داشته باشید، فهرست کنید. با ایجاد این لیست می توانید برای افزایش احتمال دریافت رپورتاژ در سایت یک سری ایده برای پست های رپورتاژ به آن ها پیشنهاد دهید. بعد از این که وب سایت خود را با مقالات تخصصی و درجه یک پر کردید و مخاطبان خوبی را به دست آوردید، می توانید با برند هایی که مرتبط با حوزه کاری شما هستند تماس بگیرید و ایده های خود را برای ایجاد یک پست رپورتاژ به آن ها پیشنهاد دهید. اکثر سایت ها لینکی در وب سایت خود دارند که از طریق آن می توانید با آن ها تماس بگیرید.

برند هایی را که قصد همکاری با آن ها دارید، پیدا کنید

  • به رپورتاژ های سایت های رقیب خود نگاهی بیندازید.

یک راه خوب دیگر برای دریافت رپورتاژ در سایت، توجه به رپورتاژ های سایت های رقیب است. احتمالا در سایت های رقیبان شما برند هایی هستند که با برند های خاصی همکاری می کنند. به احتمال زیاد برند هایی که در سایت رقیب شما رپورتاژ قرار می دهند، احتمالا به همکاری با شما نیز علاقه نشان خواهند داد.

این استراتژی برای زمانی که در یک حوزه خاص فعالیت می کنید و رقیبان زیادی ندارید، می تواند بسیار عالی باشد؛ چرا که در حوزه های تخصصی تر فرصت های حمایت مالی و دریافت رپورتاژ کمتر است. شما می توانید با پیدا کردن شرکت هایی که در حوزه تخصصی شما مشغول به فعالیت هستند، احتمال دریافت رپورتاژ را افزایش دهید.

جمع بندی

ساده ترین و بهترین راه برای کسب درآمد از یک وب سایت قرار دادن رپورتاژ تبلیغات در سایت است. سایت هایی که به میزان مناسبی از مخاطب می رسند، می توانند برای جذب پست های رپورتاژ اقدام کنند. برای افزایش شانس دریافت رپورتاژ آگهی راه های مختلفی وجود دارد. برای مثال می توانید به برند های حوزه کاری خود پیشنهاد همکاری بدهید یا با تولید محتوا با کیفیت و ساخت یک رزومه برای سایت خود احتمال دریافت رپورتاژ در سایت را افزایش دهید.

نظرات کاربران